loading...
سایت رسمی کانون فرهنگی هنری مسجد الرضا
تبلیغات
مسجد الرضا

اثر جدید حامد زمانی به نام "گله از گرگ" با موضوع مقابله

با دشمن همزمان با مذاکرات هسته ای رونمایی شدهاست.

 

 

 

(دانلود در ادامه مطلب)

امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که انجام آن باعث اصلاح جامعه و بهبود شرایط اجتماعی می شود. آنچه در شرایط فعلی جامعه می تواند راهگشا باشد.بخش اعظمی از امر به معروف و نهی از منکر به وسیله تذکر لسانی است که در کلام بزرگان برای علاج دردهای ظاهری و باطنی جامعه توصیه شده است.
سالی که گذشت وقایع تلخی برای آمران معروف رخ داد که بازخوانی آن هر دلی را به درد می آورد. همزمان با روز حجاب و عفاف، سعی داشته ایم مختصری از شرح این وقایع را به همراه واکنش ها، تصاویر و همچنین فیلم در قالب یک مجموعه منتشر سازیم.آنچه می بینید گزارشی از سه پرونده خشونت بار علیه آمران معروف و ناهیان منکر است که در جریان انجام این فریضه الهی آسیب دیده اند.

این بسیار باعث تاسف است که ضرب و شتم آمران معروف و شهادت یکی از آنان در سال گذشته هنوز زنگ خطر را برای نهاد های مربوطه به صدا در نیاورده است. در اصل می توان گفت که عدم برخورد مقتدر با ضاربان آمران معروف و ناهیان از منکر، زمینه را برای بسیاری از رفتارهای مجرمانه آماده کرده است.
برخی از افراد شرور با سواستفاده از برخورد ملایم و لسانی آمران به معروف و البته برخی کاستی‌های قانونی و اجرایی در رابطه با برخورد با این افراد نسبت به اقدامات منکر خود اصرار ورزیده و اقدام به ضرب و شتم ناهیان از منکر می‌کردند.


پرونده اول : شهید علی خلیلی
حجت الاسلام شهید علی خلیلی از مربیان موسسه بهشت تهران ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ در حین بازگشت از هیئت به همراه چند نفر از دانش آموزان خود، به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در این حادثه تعدادی از مراکز اورژانس بیمارستانی از پذیرش علی خلیلی امتناع کردند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های خصوصی در ازای واریز مبلغ ۶ میلیون تومان حاضر به پذیرش وی شد.سرانجام علی خلیلی که به دلیل شدت خونریزی به حالت اغما رفته بود بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند.

علی خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می شد.
این آمر به معروف در نهایت بعد از تحمل رنج حاصله  بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، روز یکشنبه سوم فروردین ماه ۱۳۹۳ دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل شد.


واکنش ها به این واقعه تلخ :
بعد از شهادت مظلومانه شهید خلیلی چندی از مقامات رسمی به همراه عموم مردم خواستار برخورد جدی با عاملان این جنایت شدند.
در اولین واکنش رئیس قوه قضائیه گفت: باید از سوی قوه قضائیه، اشد مجازات برای عاملان چنین حوادثی در نظر گرفته شود
همچنین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات مهم است و همه در قبال آن مسئول هستند و قوه قضائیه نیز از همه ناهیان منکر و آمران به معروف حمایت می کنند.

وی درباره آخرین پیگیری های قوه قضائیه در مورد ضارب طلبه شهید خلیلی افزود: در زمانی که این اتفاق افتاد قوه قضاییه با همین حساسیت بلافاصله وارد شد و با این که ضارب و همدستانش از صحنه گریخته بودند با همکاری نیروی انتظامی ضارب و همدستانش تعقیب و بازداشت شدند و پرونده ای در این باره تشکیل شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مصدوم صدمه دیده بود و به نظر پزشکی قانونی نیاز بود اقدام و به محض این که نظر پزشکی قانونی اخذ شد و تحقیقات از متهمان پایان یافت پرونده با صدور کیفرخواست در بهمن همان سال به دادگاه رفت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: یک ماه بعد از حادثه دادگاه تشکیل و در ۲۰ اسفند همان سال حکم صادر شد و ضارب شهید علی خلیلی و همدستانش به چند فقره حبس شلاق و پرداخت دیه از ناحیه ضارب محکوم شدند.


در ادامه واکنش ها آیت الله صدیقی رئیس دادگاه انتظامی قضات با اشاره به مطالبه عمومی مردم برای تعقیب قضایی ضارب شهید علی خلیلی گفت: آن‌طور که به من گزارش داده‌اند دستور تعقیب مجدد ضارب علی خلیلی صادر شده است

همچنین تعدای از نمایندگان ملت نیز با محکوم کردن این جنایت دردناک خواستار پیگیری سریع و قاطع توسط دستگاه قضا شدند.
حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب‌رئیس مجلس در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید خلیلی گفت: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و جریان مردمی خواستار ارزش‌های اسلامی، حمایت جدی و قاطع داشته باشند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مطالبه عمومی مردم درباره پیگیری مجازات قاتل شهید خلیلی گفت: باید این مسئله را به‌صورت دقیق از طریق دستگاه قضایی دنبال کرد تا کار به نتیجه برسد.

وی افزود: مجلس نیز به‌صورت جدی پیگیر بحث پیگیری قضایی پرونده قاتل شهید خلیلی را دنبال خواهد کرد.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی در راستای زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه مسئولان در قبال این مسئله گفت: بسیاری از مشکلات این‌چنینی دلایل فرهنگی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای قبح کارهای زشت ریخته شود و برخوردی با این مسئله صورت نگیرد، ما شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.


مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم تشییع پیکر 'علی خلیلی' گفت: انشاءالله خون این شهید درخت امر به معروف را در این کشور بارور کند و مسئولین بیشتر به خودشان بیایند؛ با تأسی از شعار سال باید تنبلی، کم‌کاری و کم تدبیری از دستگاه‌های اجرایی و تقنینی رخت بربندد


همزمان با اظهار نظر مقامات رسمی کشور، فعالان فضای مجازی و همچنین اصحاب رسانه و فرهنگ نیز این حادثه را محکوم کردند.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان  با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر گفت: در بحث شهادت این عزیز بزرگوار چند نکته باید مدنظر قرار بگیرد، نکته اول عدم پذیرش این عزیز بزرگوار از سوی برخی مراکز درمانی بود که این مسئله به هیچ عنوان در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و البته نکته انسانی نیز محسوب نمی‌شود.

وی افزود: نکته بعدی درخصوص نحوه برخورد با چنین مسائلی از سوی قوه قضائیه و همچنین مجلس است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: تمام مردم عزیز در مقابل شهادت چنین بزرگواری احساس مسئولیت می‌کنند، نباید فضا به‌گونه‌ای باشد که یک مجری امر به معروف و نهی از منکر این‌گونه از سوی اراذل مورد حمله قرار بگیرد و چنین اتفاقی روی دهد.

شریعتمداری گفت: مجلس باید اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است، باید برای آن قانون وضع کند و قانون دقیقی برای آن تنظیم شود.

 


نامه شهید خلیلی به مقام معظم رهبری :

۱۵ روز قبل از عروج آسمانی این شهید بزرگوار، ایشان نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت که در این نامه نسبت به برخی اظهارات در قبال عملی که انجام داده سخن گفته است. او در نامه خود به رهبر معظم انقلاب نوشته است که :«آقاجان!بخدا دردهایی که می‌کشم به اندازه ی این درد که نکند کاری بر خلاف رضایت شما انجام داده باشم مرا اذیت نمی‌کند. مگر خودتان بارها علت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و از منکر تشریح نفرمودید؟مگر خودتان بارها نفرمودید که بهترین راه اصلاح جامعه تذکر لسانی است؟ یعنی تمام کسانی که مرا توبیخ کردند و ادعای انقلابی‌گری دارند حرف شما را نمی فهمند؟»

شهید خلیلی ادامه داده است :

رهبرم!جان من و هزاران چون من فدای غربتت. بخدا که دردهای خودم در برابر درد های شما فراموشم میشود که چگونه مرگ غیرت و جوانمردی را به سوگ مینشینید.آقا جان!من و هزاران من در برابر درد های شما ساکت نمی نشینیم و اگر بارها شاهرگمان را بزنند و هیچ ارگانی خرج مداوایمان را ندهد بازهم نمی گذاریم رگ غیرت و ایمان در کوچه های شهرمان بخشکد.

پیکر شهید ناهی از منکر حجت الاسلام علی خلیلی سه شنبه ۵فروردین از مقابل مسجد النبی نارمک پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی به سمت قطعه شهدای بهشت زهراتشییع شد.



پرونده دوم : ضرب و شتم بانوی محجبه تهرانی در میدان پونک

مدتی قبل از شهادت شهید خلیلی در محله پونک تهران دختر محجبه ی سی ساله ای مورد ضرب و شتم افراد بی حجاب قرار می گیرد که دلیل آن تنها یک تذکر لسانی بوده است. خانم شمس در اظهارات خویش آورده است: آنها به من گفتند تو باید حجابت را برداری چون شماها چند نفر بیشتر نیستید.

این اتفاق در ماه مبارک رمضان در میدان پونک تهران رخ داد.

این خانم به خبرگزاری"فارس" گفته است: «به این خانم تنها یک جمله گفتم و آن این بود که "می‌شود حجابت را رعایت کنی". فقط و فقط همین یک جمله را گفتم که هنوز به نقطه آخر آن نرسیده بودم به یک باره، به سمت من حمله کرد و گلوی من را فشار داد و با دست دیگر شروع به چنگ انداختن به صورت من کرد.»

با انتشار این گزارش در خبرگزاری "فارس"، روح الله حسینیان،  محمد رضا باهنر و علی طاهری نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری موضوع شدند.

بنا بر این گزارش، در جلسه دو کمیسیون مجلس با ناجا، مسئول پیگیری پرونده گفته "متهمه با همان لباسی که در زمان درگیری به تن داشت، در محل پلیس امنیت حضور پیدا کرده بود. با این تفاوت که بر اساس فیلم‌های موجود، در روز درگیری مقنعه ایشان عقب تر بود و موهایش از دو طرف صورت بیرون بود."

در این جلسه، فرمانده ناجای تهران بزرگ به عنوان نماینده نیروی انتظامی به بیان مشروح اقدامات این دستگاه در زمینه های فرهنگی و اجتماعی پرداخت و از سرمایه گذاری چهارمیلیاردتومانی ناجا برای استفاده از اساتید دانشگاهی و تعالی فرهنگی و سازمانی نیروی انتظامی خبر داد.



به گفته یکی از نمایندگان حاضر در این جلسه، در ادامه هم فردی که مسئولیت رسیدگی به پرونده درگیری پونک را نیز به عهده دارد، اقدام به شرح اقدامات صورت گرفته در این باره کرد و اظهار داشت: "بعد از اطلاع یافتن دادستان تهران از ماجرا، ایشان بنده را مامور پی گیری موضوع کرد. من هم پس از تماس با خبرگزاری فارس، شماره تلفن خانم شمس را از این خبرگزاری گرفتم و با ایشان تماس گرفتم. از ایشان پرسیدم که آیا در رابطه با موضوع شکایتی دارید و ایشان گفتند بله. سپس با همکاری دوستان در نیروی انتظامی متهمه شناسایی شد و روز بعد هر دو نفر یعنی هم شاکیه و هم متهمه در محل پلیس امنیت حاضر شدند."

وی در ادامه به گفت و گوی خود با شاکی پرونده اشاره کرد و گفت: "من از خانم شمس پرسیدم که آیا شما از این خانم شکایت دارید؟ که خانم شمس اظهار داشت من از نیروی انتظامی شکایت دارم." همچنین مسوول پیگیری پرونده در این جلسه، با اشاره به فیلم تهیه شده از درگیری گفت: "متهمه با همان لباسی که در زمان درگیری به تن داشت، در محل پلیس امنیت حضور پیدا کرده بود. با این تفاوت که بر اساس فیلم های موجود، در روز درگیری مقنعه ایشان عقب تر بود و موهایش از دو طرف صورت بیرون بود." به گفته وی، خانم شمس در این جلسه گفته که پس از تذکر دادن به متهمه، با فحاشی ایشان مواجه شده و این مسئله موجب ایجاد درگیری شده است.

همچنین سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بازداشت دو ضارب بانوان محجبه تهرانی که به خاطر امر به معروف مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند خبر داد و گفت که متاسفانه، ناجا یکی از ضاربان را با قید وثیقه‌ای که فقط یک قبض تلفن بود، آزاد کرده است.
حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرب و شتم دو خانم محجبه، اظهار داشت: نیروی انتظامی در پیگیری مورد اول که در میدان  پونک  رخ داد، پیگیری چندان پررنگی نداشت اما در بازداشت ضارب خانم محجبه که آمر به معروف هم بود، خوب عمل کرد و توانست آن ضارب را دستگیر کند البته ضارب با رضایت خانم محجبه آزاد شد.

گفتنی است در ادامه واکنش ها بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در محکومیت هتک حرمت ناهی منکر در میدان پونک، بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است:
ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان تهران ضمن محکومیت این عمل وقیحانه خواستار برخورد قاطع نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی با این دسته از افراد می باشیم تا بار دیگر شاهد وقایع تلخی چون ضرب و جرح و کشیدن حجاب از سر آمر به معروف و ناهی از منکر نباشیم.


پرونده سوم : ضرب و شتم یک خانم محجبه آمر به معروف در محله خانی آباد تهران

تنها با فاصله یک روز از هتک حرمت به دختر چادری آمر به معروف در منطقه پونک، یک زن چادری همراه با فرزند ۳ ساله‌اش در محله خانی‌آباد تهران مورد ضرب و شتم یک بدحجاب قرار گرفت.

خانم فراهانی در مصاحبه ای که با خبرگزاری فارس داشته است اظهار کرد :


من روزه بودم و برای اقامه نماز و صرف افطار، همراه با فرزند ۳ ساله‌ام به مسجد رفتیم ساعت تقریباً ۱۰ شب بود در مسیر که داشتم می‌آمدم داخل کوچه ۲ نفر خانم را دیدم که روسری‌های خود را دور گردنشان انداخته بودند و داشتند به سمت ماشینشان می‌رفتند، ظاهرشان تعجب آور بود، اول سعی کردم با نگاه هشداردهنده، باعث شوم که حجابشان را رعایت کنند اما آنها نگاه طلبکارانه‌ای را تحویل من دادند، در مرحله بعد سعی کردم یادآوری کنم که آنها در کجا زندگی می‌کنند و فقط خطاب به آنها گفتم «ببخشید خانم‌ها آیا اینجا ایران نیست؟» جواب دادند که « ایرانه که ایرانه!» گفتم « به نظر شما نباید حداقل، تابع قوانین کشوری باشیم که در آن زندگی می‌کنیم؟» اما دیگر جواب این سوالم را ندادند و به جای آن مشت‌هایی بود که نثارم می‌کردند

ایشان در پاسخ به این سوال که بعد از شکایت چه اتفاقی افتاد ؟ گفت :

من به پزشک قانونی رفتم و در آنجا نیز میزان لطمه‌ای را که خورده بودم ثبت شد و آن خانمی هم که بنده را مورد ضرب و شتم قرار داده بود و صورتم را به شدت، کبود کرده بود یک شب بازداشت شد و تنها با گذاشتن یک قبض برق منزل به عنوان وثیقه، آزاد شد در حالی که در خودروی این خانم، انواع سلاح سرد وجود داشت و از سوی دیگر نیز کاملاً در کوچه، کشف حجاب کرده بود، دو موضوعی که دو اتهام مجزا محسوب می‌شدند.

خانم فراهانی در ادامه افزود که فرزند خردسالش که شاهد ضرب و شتم وی بوده است دارای وضعیت روحی نامناسبی است و هنوز اضطراب دارد.



بعد از این واقعه ناگوار واکنش های مختلفی رخ داد که در مهم ترین آنها نمازگزاران تهراني پس از نمازجمعه، در محكوم كردن اهانت به دختر ناهي از منكر راهپيمايي كردند و همزمان با اين راهپيمايي، همچنین معاون قوه قضائيه هم اعلام كرد كه دستگاه قضا، از آمران به معروف به طور ويژه حمايت خواهد كرد.
در فاصله‌اي اندك، پاي اين حادثه به مجلس هم باز شد و كميسيون فرهنگي مجلس، آن را زير ذره‌بين بررسي برد. مجلس شوراي اسلامي، ضمن انتشار بيانيه‌اي در محكوميت اين اقدام از كميسيون امنيت ملي مجلس خواست تا پيگير اين موضوع شود و در روز چهارشنبه نيز جلسه مشتركي در اين خصوص با حضور اعضاي كميسيون‌هاي امنيت ملي و فرهنگي مجلس با حضور فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ برگزار شد.

شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان هم با صدور بيانيه‌اي، ضمن محكوم كردن اين اقدام، حمله به دختر ناهي از منكر را از كشف حجاب رضاخاني بدتر دانست.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرب و شتم دو خانم محجبه، اظهار داشت:در منطقه خانی‌آباد نیز یک خانم محجبه که به یک خانم بی‌حجاب امر به معروف کرده بود،مورد اهانت واقع و مورد ضرب و شتم قرار گرفت که ضارب پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی و شکایت آن خانم محجبه، کلانتری با گرفتن یک "قبض تلفن" به عنوان وثیقه، فرد ضارب را آزاد کرد
طاهری همچنین تاکید کرد: قاطبه نمایندگان مجلس انتظار دارند که نیروی انتظامی با قاطعیت این موضوعات را پیگیری و با این گونه افراد برخورد قاطع داشته باشد نه اینکه آنها را با یک قبض تلفن آزاد کند. همچنین پیگیری‌های نیروی انتظامی نیز باید بدون ذکر نام متهم و مجرم رسیدگی شود، تا جامعه متوجه شود که نیروی انتظامی در دفاع از آمران به معروف قاطع و جدی است

با رسانه ای شدن این ماجرای تلخ، جراید و رسانه های جمعی نیز به این واقعه واکنش نشان دادند. روزنامه جوان در مورخه یکم مرداد ماه سال ۹۲  در گزارشي با عنوان «آيا كسي نيست از آمران به معروف رفع مظلوميت كند؟!» نوشت : از اين مسئله كه برخي افراد هنجارشكن بي‌هيچ واهمه‌اي به افراد متدين و دعوت‌كننده به نيكي حمله مي‌كنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهند و از اينكه، آمران به معروف و ناهيان از منكر پشتيباني ندارند، انتقاد كرد و از مسئولان قضائي و انتظامي خواست، چتر حمايت خود را بر سر برپادارندگان اصل ديني و عقلي امر به معروف باز كنند.
در ادامه اظهار نظر مقامات مسئول قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائيه در واكنش به اين گزارش، با تأكيد بر حمايت ويژه دستگاه قضايي از آمران به معروف تصريح كرد كه كمرنگ‌شدن امر به معروف و نهي از منكر سبب گسترش كژي‌ها و فساد در جامعه مي‌شود.

سيدابراهيم رئيسي در حاشيه بازديد از هشتمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد اظهار كرد: امر به معروف و نهي از منكر وظيفه شرعي، ديني و انقلابي يكايك افراد جامعه است.

رئيسي با اشاره به حادثه اخير اهانت به دو خانم آمر به معروف در تهران تصريح كرد: همه دستگاه‌هاي كشور به طور جدي از آمران به معروف و ناهيان از منكر دفاع مي‌كنند. امروز همه دستگاه‌ها و به‌ويژه دستگاه قضايي حمايت خود را از آمران به معروف و ناهيان از منكر اعلام مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: آمران به معروف و ناهيان از منكر بدانند دستگاه قضايي همواره حامي آنان است.

این سه پرونده نمونه های بارزی از برخورد خشن با آمران به معروف و ناهیان از منکر است که طبیعتا برخورد قاطع دستگاه قضا را می طلبد.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی نیز لایحه حمایت از آمران معروف را در دستور کار خود قرار داده است و بناست که بعد از بررسی های تخصصی آنرا به صحن علنی ارجاع دهد.

جا دارد اینجا کلامی از رهبر معظم انقلاب نقل کنیم که در آن اهمیت موضوع تذکر با اخلاق خوب را تعیین کرده اند.

رهبر انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سوال «چند وقتی است که مشکل بدحجابی و ارائه‌ی فرهنگهای غلط در دانشگاهها دغدغه‌ی بسیج این دانشگاهها شده است. اگر قاطعیت را ملازمه‌ی کارمان کنیم، مطرود خواهیم شد. پیشنهاد حضرت‌عالی چیست؟» فرمودند :


قاطعیت یعنی چه؟ یعنی برخورد فیزیکی و جسمانی؟ این‌که درست نیست و ما اصلاً این را توصیه نمی‌کنیم؛ اما گفتن و تذکّر دادن، خوب است. چه اشکال دارد با اخلاقِ خوب تذکّر دهند؟ دیروز حدیثی را برای جمعی می‌خواندم که آمر به معروف و ناهی از منکر باید خودش به آنچه دارد امر و نهی می‌کند، هم عالم باشد و هم عامل. «رفیق لمن یأمر و رفیق لمن ینهی»؛(۱) با رفق و مدارا امر و نهی کند. امر و نهی، یعنی دستور دادن - بکن، نکن - غیر از تمنا کردن است؛ اما همین را با رفق، مدارا و محبّت - نه با خشونت - انجام دهد. به نظرم این‌طوری باید عمل شود

ایشان در خطبه های نماز جمعه تهران در سال ۱۳۷۹ ضمن بر شمردن فایده های امر به معروف می فرمایند :


اوّلین فایده‌ی امر به معروف و نهی از منکر همین است که نیکی و بدی، همچنان نیکی و بدی بماند. از طرف دیگر، وقتی در جامعه گناه منتشر شود و مردم با گناه خو بگیرند، کار کسی که در رأس جامعه قرار دارد و می‌خواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیکی سوق دهد، با مشکل مواجه خواهد شد؛ یعنی نخواهد توانست، یا به آسانی نخواهد توانست و مجبور است با صرف هزینه‌ی فراوان این کار را انجام دهد.

ایشان اضافه کردند:

اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود، معلوم خواهد شد یکی از نوترین، شیرین‏ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‏های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است و بعضی افراد دیگر درنمی‏آیند بگویند «آقا! این فضولی کردن است»! نه؛ این همکاری کردن است؛ این نظارتِ عمومی است؛ این کمک به شیوعِ خیر است؛ این کمک به محدود کردنِ بدی و شرّ است؛ کمک به این است که در جامعه‏ی اسلامی، گناه، همیشه گناه تلقّی شود. بدترین خطرها این است که یک روز در جامعه، گناه به عنوان ثواب معرفی شود؛ کار خوب به عنوان کار بد معرفی شود و فرهنگها عوض شود. وقتی‏که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شد، این موجب می‏شود که گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به ثواب و کار نیک نشود. بدترین توطئه‏ها علیه مردم این است که طوری کار کنند و حرف بزنند که کارهای خوب کارهایی که دین به آن‏ها امر کرده است و رشد و صلاح کشور در آن‏هاست در نظر مردم به کارهای بد، و کارهای بد به کارهای خوب تبدیل شود. این خطرِ بسیار بزرگی است.

 


امیدواریم که با نهادینه شدن این فرهنگ صحیح و اصیل اسلامی شاهد بهبود وضعیت عفاف و حجاب در جامعه باشیم؛ قطعا ادامه یافتن روند خشونت علیه آمران به معروف و ناهیان از منکر به صلاح جامعه اسلامی نبوده و نیست.

در سال فرهنگ باید برای اصلاح فرهنگی جامعه کوشید و یکی از ابزار های این اصلاح فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است. امید که با همکاری مردم و همیاری مسئولین کژی ها و زشتی های جامعه به بهترین شکل رفع و جامعه برای زندگی بهتر بکوشد.

 

(دانلود اخرین مصاحبه شهید خلیلی در ادامه مطلب)

(منبع حزب الله سایبر)

 

 

همزمان با ایام سالگرد اسارت سردار رشید سپاه اسلام، جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان مستندی از زندگی این مرد

بزرگ روی پایگاه اطلاع رسانی مسجد الرضا قرار گرفته است.

 

(دانلود در ادامه مطلب)

 

(منبع حزب الله سایبر)

 نماهنگ "صبح امید" را با موضوع امام عصر (عج) و با صدای حامد زمانی

تهیه و برای دریافت در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

(دانلود در ادامه مطلب)

سید محمود الصرخی الحسنی، روحانی عراقی که چند سالی است خود را به عنوان مرجع تقلید معرفی می‎کند و با

 

 

 

اندیشه‎های گمراهی که دارد در برابر مراجع تقلید نجف اشرف به ویژه حضرت آیت الله سیستانی ایستاده است. فیلم

 

 

 

زیر تاییدفتنه مذهبی محمود الصرخی توسط خاخام یهودی است.

ترجمه سخنان خاخام یهودی در خصوص فتنه صرخی کذاب:

لازم است که شیعیان در عراق جدا از افراط گرایی، از مذهبشان دور شوند و همین طور از فکر یاری رساندن

به دین و مذهب شان آن چنان که در کتاب های شان به آن تاکید شده و از یاری امام شان که در آخرزمان با ما

به مبارزه بر خواهد خواست ، دست بردارند.

این ها همه به واسطه ی ((مراجعی)) امکان پذیر است که آن ها را به امور بیهوده و لهو گرفتار نموده و از

دین و عقیده شان منصرف کنند و آنان را به بازی بگیرند و به سوی  فعالیت های ورزشی سوق دهند و مثلا

عشق فوتبال را به دل شان بیاندازند و این جدا خیلی مهم است.

 

 

هم اکنون محمود الصرخی همان پروژه ماست که به صورت تمام و کمال در عراق به او تکیه کرده ایم. بعد از

این که محمود الصرخی به هلاکت رسید برادرش را آوردیم و او را جانشین وی کرده و پس از این که او را

آموزش دادیم یاران احمقش نیز وی را تصدیق و باور کرده و او الان در حال پاشیدن تخم فتنه در کل عراق

است.

ما از شما می خواهیم در فیس بوک بیانات او را منتشر کنید و اعمال وی را تبلیغ نموده و از یارانش باشید.

 

مجموعه مستند عمامه های انگلیسی با موضوع شیعیان افراطی و شبکه های تلویزیونی افراطی  وابسته

به صادق شیرازی را می توانید در ادامه مطلب دانلود کنید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
این سایت متعلق به بروبچه های کانون فرهنگی هنری مسجد الرضا می باشد آدرس مسجد:کرمان - کوه بنان - خیابان مسجد الرضا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد وبلاگ چی بود
    لوگوی دوستان








    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 497
  • بازدید کلی : 3,312
  • کدهای اختصاصی

    kanonemamreza

    سال1393

    1393-.jpg

    پخش زنده حرم ها
    پخش زنده حرم

    همراه با قرآن
    آیه قرآن تصادفی

    تدبر در قرآن
    آیه قرآن


    ذکر امروز
    کد ذکر ایام هفته


    پوستر ما

    پوستر ها